Sök produkt

Din kundvagn

Din kundvagn innehåller just nu:
artiklar, kr | Gå till kassan

Nyhetsbrev

Registrera din e-postadress till vårt nyhetsbrev och du får spännande nyheter direkt till din inkorg.

Köp och leveransvillkor

För att handla på KALA.SE måste du ha fyllt 18 år. Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar från personer som uppgivit felaktiga personuppgifter.

Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation for skrivfel, leverantörers prishöjningar och lagerhållning, ev. oriktig angivna tekniska specifikationer m.m. samt for slutförsäljning. Samtliga priser är inklusive moms. Frakt tillkommer.

Leveranstid

Leveranstiden är vanligtvis 1-3 arbetsdagar från beställningsdagen. Vid eventuell leveransförsening meddelas du via e-post om detta. Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet.

Bekräftelse

När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse per e-post med information om din order. Det är bra om du sparar orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuell kontakt med kundservice.

Betalningsalternativ

KLARNA faktura

Väljer du faktura så skickas fakturan som e-post till dig från Klarna.
Fakturan ska betalas till Klarna AB inom 14 dagar från fakturadatum.

Väljs betalsätt faktura så ingår du ett avtal med Klarna AB, som äger fakturan.
För frågor rörande din faktura ska du därför vända dig direkt till Klarna.

Kortbetalning

Vi accepterar för närvarande VISA och Mastercard.
Kortbetalningen handteras av vår betalningspartner Nets för att garantera snabb och säker betalning. Så här går det till:
- Välj kort som betalningsmetod. Du länkas nu till Nets säkra betalningsserver.
- Välj typ av kort, ange kortnummer, giltighetsdatum och säkerhetskod.
- En kontroll genomförs så kortuppgifterna stämmer samt att det finns täckning för köpet. Beloppet reserveras.
- När varorna skickas överförs pengarna via Nets till KALA AB.
Auriga uppfyller kraven för PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard).

Postförskott

Välj postförskott som betalningsmetod och du betalar kontant vid leverans.
Du betalar postförskottsavgift 59 kr.

Leverans

Alla våra leveranser sker med Posten. Det innebär att postpaket kommer till Postens serviceställe. När godset anlänt skickas en avi hem till dig. Om du anger ditt mobiltelefonnummer vid beställningen så får du ett sms när paketet anlänt och du tjänar en dag på leveranstiden.
Postens Företagspaket levererar endast till företagets leveransadress, vardagar mellan 08.00-16.00. Posten levererar utan att kontakta dig först. Finns ingen på plats som kan ta emot leveransen lämnas en avi och du kan sedan hämta beställningen på Postcenter eller Postens Åkeri.

Transport

Om varan skadas eller kommer bort under transporten är KALA betalningsansvarig. Du måste dock meddela vår kundservice inom 14 dagar. Om varan skadas eller kommer bort då du returnerar den är du betalningsansvarig.
Får vi tillbaka paket som inte lösts ut från Posten, förbehåller vi oss rätten att debitera dig för samtliga kostnader som uppstår i samband med en sådan retur.
Betalningen skall ske till vårt postgirokonto inom 10 dagar.

Ångerrätt

Som kund hos KALA har du rätt att ångra ett köp 14 dagar från den dag du tog emot varan, eller en väsentlig del av den. Kontakta alltid kundservice innan du returnerar varan. Meddelande skal innehålla följande information: 1) ordernummer 2) fakturanummer 3) titel på de produkter du vill returnera. För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara oanvänd och i originalförpackning . Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong. Returnera varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av fakturan). Glöm inte att fylla i orsak till returen på fakturans baksida.

Du måste själv bekosta returporto. Retur får ej ske som postforskott eller efterkrav.
Spara ditt inlämningskvitto – tänk på att du ansvarar för returförsändelsen!

Fel i vara

Fel vid leverans

Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta kundservice så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar. Vi tar emot felanmälan och sänder dig en förfrankerad returetikett. Skicka tillbaka varan i det skick den mottogs, åtföljd av en skada. Eller felanmälan, så får du en felfri, rätt vara.

Fel under garantitiden

Vi garanterar att de varor du beställt är fria från tillverkningsfel under ett år, eller under den garantiperiod som gäller för din produkt, från leverans.
Om din vara skulle sluta fungera under garantitiden skickas den för reparation. Kundservice ger dig instruktioner om hur du går till väga. Observera att tillverkaren har upp till tre försök att reparera produkten inne de är skyldiga att byta ut den.

Reklamation

Meddelande om fel i vara måste lämnas inom skälig tid från det at du som kund upptäckte, eller borde upptäckt felet. Reklamationsrätten för en vara upphör under alla omständigheter efter 3 år.

Återbetalning

Som konsument har du rätt att få tillbaka pengarna inom 30 dagar om du häver köpet, räknat från den dag då vi mottagit meddelandet. Vid omleverans eller avhjälpande av felet vid reklamation skall eventuella fraktkostnader återbetalas inom 30 dagar från den dag vi mottagit den reklamerade varan.

Varan placeras nu i din kundvagn